Personalie

Thursday, November 18, 2010

kau sebenarnya penakot

jika aku ada M16, mahu saja aku tembak anjing kurap tepi jalan.
agar ia bisa diam dari salakan riuh di malam hari.

jika aku ada lastik getah, mahu saja aku lepaskan peluru tepat pada burung gagak hitam.
agar ia bisa jatuh menyembah bumi dari awan yang tinggi.

soraklah kau, sorak.
aku suka tengok kau bersorak.
kau gembira, bukan?

menarilah kau, menari
pergi kau cari tiang dan geleklah puas-puas.
kau suka, bukan?

nak bersihkan nama kau, kau lupa satu benda.
kau lupa axion (kan abang dah kata axion nama nya, bukan aziah)..
guna axion, minyak tanggal segera.
ternyata lebih bagus.

kau sendiri kotor kan nama kau, bukan aku.
kau lumor minyak, kau simbah najis pada nama kau...
apa jenis manusia entah kau ni....
kalau aku tahu lidah kau bercabang macam rambut rosak yang bercabang,
aku dah belikan shampoo perawatan rambut pantene.
tak pun aku sponser kau buat lidah treatment.
kadang-kadang aku ni caring tak beragak juga.

susah juga nak berkomunikasi dengan orang suka putar belit fakta. dia pusing sana, pusing sini. lalu roundabout, naik flyover. akhirnya nya jalan tak jumpa, minyak habis. masa terbazir. kau plak tak kemana-mana. stone saje la kau dalam kereta tu.

kalau aku cakap tak rasa apa-apa tipulah kan? kesian

kau lupa kan, hidup ini penuh dengan gurauan?